System CRM jest swoistego rodzaju zarządzaniem relacjami z klientami. Posiada on jednak kilka definicji. Dwie z nich są jednak najbardziej znane. Pierwsza mówi o tym, jakoby był to spis zbioru strategii i metod, które pozwolą firmom na długotrwałe pozyskanie interesantów. Natomiast druga głosi, że jest on przedsiębiorcom jako narzędzie informatyczne pomagające w prowadzeniu wydajniejszej sprzedaży i zmniejszeniu kosztów, jakie w naszych życiach ponosi przedsiębiorstwo. Niezależnie od wyjaśnienia terminu, system CRM zdecydowanie odbiega od marketingu masowego.
Każdy klient jest w ostatnim wypadku bardzo ważny. Zwiększenie jego satysfakcji co do otrzymanych produktów albo usług stanowi priorytet przedsiębiorcy, wdrażającego do swojej spółki system CRM. W taki sposób można utworzyć trwałe relacje, które przynoszą systematyczne zyski. Uznaje się, że informatyczny system CRM jest systemem komunikacyjnym, operacyjnym, jak i analitycznym. Składa się on też z serwera aplikacji oraz z serwera baz danych, a też z warstwy interfejsu.
Dzięki niemu tworzy się też pomiarów wartości danego klienta. Klasyfikacja ta pozwala wyłonić konsumentów stałych, nowych, tymczasowych, potencjalnych oraz utraconych. Takiego podziału można dokonać poprzez: system RFM, metodę LVT, macierze POC oraz za pomocą CPPA. Wdrożenie CRM do firmy nie jest jednak proste. Przeszkodę być mogą bariery rynkowe, organizacyjne i finansowe. Aplikacje na telefon stanowią bardzo duże ułatwienie dla zabieganych przedsiębiorców. Najnowsze systemy CRM posiadają bowiem mnóstwo funkcji przydatnych przy prowadzeniu własnej działalności gospodarczej. Wykup nieograniczonej licencji oprogramowania CRM również jego instalacja kosztują od 25 tys. zł netto. Jest to pełne rozwiązanie.
Nabyć można oczywiście tańsze wersje. Forma takiej filozofii handlowej może jak widać pomóc całemu przedsiębiorstwu w utworzeniu stałej relacji biznesowej z osobami korzystającymi z usług czy produktów firmy. Szacunek do klienta stanowi bowiem podstawę, aby przedsiębiorstwo dobrze prosperowało i bawiło się pozytywnymi opiniami konsumentów.
Blog biznesowy: http://www.zoller.com.pl